Vitamíny a minerály

Konzumácia spiruliny a jej účinky: 10 hlavných benefitov

Konzumácia spiruliny a jej účinky: 10 hlavných benefitov

Konzumácia spiruliny vzhľadom na svoju výživovú hodnotu veľmi prospešná. Podľa mnohých vedeckých štúdií je najlepšia Spirulina Pacifica. Spirulinové tablety neprechádzajú akýmkoľvek ionizačným procesom. Sú lisované za studena a vyrobené v súlade s NPA.

Riasa je pestovaná v plytkých rybníkoch nachádzajúcich sa v blízkosti Tichého oceánu, ktoré kombinujú čerstvú vodu s hĺbky ťaženou vodou oceánu. Tá obohacuje spirulinu minerálmi a ostatnými fytonutrientami.

Spirulina je považovaná za jeden z najbohatší prírodný zdroj živín.


Spirulina a jej najhlavnejšie účinky na organizmus

1. Pomáha odstraňovať ťažké kovy (špeciálne preukázaná detoxikácia na Arzén)


Podľa svetovej zdravotníckej organizácie je toxikácia Arzénom omnoho väčší problém, ako si v súčasnosti uvedomujeme. V Bangladéši vykazujú až 3% populácie príznaky otravy Arzénom. Pri fakte, že výskumníci vyhlasujú, že neexistuje žiadna špecifická liečba tejto otravy, sú modro-zelené riasy jedinou vhodnou alternatívou.

V porovnávacích testoch pri podávaní 250 mg spiruliny a 2 mg zinku denne sa postihnutým upravil obsah Arzénu v tele v konečnom dôsledku o 47%.

2. Eliminuje Candidu
.

Candida u zdravého jedinca patrí k normálnej mikroflóre ústnej dutiny, zažívacieho traktu a pošvy. Ak je mikroflóra zdravá a vyvážená je všetko v poriadku. Ak sa však naruší rovnováha, sme oveľa náchylnejší na choroby a ťažkosti s nimi spojené. Ak však organizmus podlieha neustálemu stresu, nesprávnej životospráve a tráveniu, kandida je premnožená.

Posun stravovacích návykov smerom ku strave bohatej na cukry a neprirodzené prísady, neefektívne využívanie protiplesňových liekov, to všetko od roku 1980 vedie k výraznému nárastu kvasinkových infekcií.

Medicínske štúdie ukázali, že spirulína funguje ako účinné antimikrobiálne činidlo, hlavne, čo sa týka kmeňov candida.

Pri pravidelných dávkach spirulíny sa regeneruje zdravá črevná mikroflóra. Tá má následne vplyv na imunitný systém a vyváženie buniek candida v tele.

3. Zlepšuje rezistenciu na HIV/AIDS ochorenia.

Do nedávnej doby nevedeli epidemiólogovia pochopiť prečo je v Japonsku, Kórei, Čade relatívne malý výskyt ochorení HIV/AIDS. Až v roku 2012 štúdia uverejnená v Journal of Aplied Phycology odhalila možný súvis s množstvom rias, ktoré obyvatelia týchto oblastí pravidelne konzumujú. 
Následne vedci vybrali 11 pacientov s ochorením AIDS, ktorí neboli nikdy liečení antiretrovirálnou liečbou. Časť z nich konzumovala každý deň hnedú morskú riasu, časť z nich spirulinu a časť kombináciu oboch.

Výsledky po troch mesiacoch výskumu:
 Nevyskytli sa žiadne nežiadúce účinky, či už išlo o jednu alebo druhú riasu. CD-4 bunky (T-pomocník bielych krviniek bojujúci s infekciou) zostal stabilný.
Jeden účastník sa dobrovoľne podujal pre výskum na ďalších 10 mesiacov. V súčasnosti sú u neho CD-4 bunky natoľko stabilizované, že HIV vírusová záťaž rapídne poklesla.

4. Môže mať protirakovinové vlastnosti

Podľa výsledkov výskumu univerzity Maryland Medical Center na zvieratách spirulina pomáha zvyšovať imunitu pomáha obranyschopnosti organizmu a znižuje riziko chronických rakovinových ochorení. To vôbec nie je prekvapením, pretože už v predchádzajúcich rokoch veľa vedeckých článkov poukazovalo na spirulinu a jej schopnosť vplývať na rakovinové bunky.

V článku publikovanom českými vedcami je zmienka nielen o schopnosti spiruliny kontrolovať hladinu cholesterolu v krvi, ale aj o tom, že samotná spirulina je bohatá na tetrapyrolické zlúčeniny úzko súvisiacich s molekulami bilirubínov. Sú silnými antioxydantmi a anti-proliferatívnymi činidlami. Pri testovaní ľudských pankreatických buniek títo vedci zistili, že v porovnaní s neošetrenými bunkami experimentálne terapeutiká na báze spiruliny výrazne znížili proliferáciu ľudských pankreatických nádorových bunkových línií.

V praxi to znamená, že pravidelná konzumácia spiruliny môže zabrániť rozvoju rôznych druhov rakoviny!

5. Znižuje vysoký krvný tlak

Phycocyanin je pigment, ktorý spirulina obsahuje. Vedci objavili, že má antihypertenzívny účinok. Japonský vedci prišli s poznatkom, že konzumácia modro-zelených rias má za následok reverz disfunkcie u metabolického syndrómu. To znamená veľký úspech pretože samotný metabolický syndróm má vo vyspelých krajinách za následok veľa dalších ochorení, ako diabetes, srdcovocievne ochorenia alebo mŕtvica.

6. Redukuje cholesterol

Najnovšia štúdia uverejnená v The Journal Nutritional Science and Vitaminology, ktorá bola prevádzaná na králikoch hovorí, že po ôsmych týždňoch sa u skupiny králikov znížil obsah cholesterolu v krvi nasledovne: o 26% v skupine, kde bolo do stravy miešané 1% spiruliny a 41% v skupine, ktorej strava obsahovala 5% spiruliny v strave.

7. Znižuje možnosť mŕtvice a srdcového infarktu

Viaceré vedecké štúdie poukazujú na to, že pravidelná konzumácia spiruliny znižuje plochu intimy aorty o 33%-48%. Jednotlivé výskumy boli robené na jedincoch s nevyváženou konzumáciou potravy, kde sa ukázalo, že konzumácia spiruliny doslova zvráti poškodenia vzniknuté zlými stravovacími návykmi. Je len na predstave každého z nás, ako by vyzeralo srdce, aorta a ostatné telesné orgány u ľudí pri vyváženej strave.

8. Zvyšuje energiu tela

Ľudia, ktorí pravidelne konzumujú spirulinu majú prebytok energie. Podľa internetového časopisu The Doctor Oz, spirulina v kombinácii s limetkou dokáže uvoľniť prebytočné cukry z tela jednotlivých buniek, čo rapídne zvýši úroveň metabolizmu aj energetickú úroveň procesov.

9. Zrýchľuje proces chudnutia

Spirulina svojou podstatou a zložením dodáva telu potrebné živiny na strane jednej, t.j. Telo nemá potrebu riešiť príjem kalorických náhrad stravy. Na strane druhej spaľuje tuky a znižuje cholesterol. Po tretie, Spirulina napomáha spaľovaniu a energetickému využitiu všetkých látok, ktoré nie sú pre telo žiadúce. Výsledkom je zoštíhlenie postavy a zefektívnenie fungovania organizmu.

10. Má silné antioxidačné a protizápalové vlastnosti

Spirulína sama o sebe znižuje zápalové procesy v tele. Prebehlo viac klinických štúdií na túto tému, kde porovnávacou metódou s využitím placebo náhrad bolo zistené, že spirulina je účinná pri znižovaní svrbenia, výtoku z nosa, rovnako ako aj pri upchatí nosa a kýchaní.

Nutričné ​​hodnoty

Hlavný dôvod, prečo mnohí odborníci na výživu uprednostňujú spirulinu pred chlorellou? Diétna spirulina je pravdepodobne najvýživovejšou potravinou na planéte. Preto je užívanie výživových doplnkov spiruliny nevyhnutné pre dobré zdravie. Ak sa berie ako priemer rôznych druhov spiruliny, konzumácia spirulíny v 30gramoch dodáva tieto živiny:

  • Kalórie: 81
  • Bielkoviny: 39 gramov
  • Diétna vláknina: 1 gram
  • Cukry: 0,9 g

Tuky:

  • Celkový tuk: 3 percentá DV
  • Nasýtené tuky: 4 percentá DV
  • Omega-3 mastné kyseliny: 230 miligramov
  • Omega-6 mastné kyseliny: 351 miligramov

Minerály:

  • Meď: 85 percent DV
  • Železo: 44 percent DV
  • Mangán: 27 percent DV
  • Horčík: 14 percent DV
  • Sodík: 12 percent DV
  • Draslík: 11 percent DV
  • Zinok: 4 percentá DV
  • Fosfor: 3 percentá DV
  • Vápnik: 3 percentá DV
  • Selén: 3 percentá DV

Vitamíny:

  • Riboflavín: 60 percent DV
  • Tiamín: 44 % DV
  • Niacín: 18 percent DV
  • Kyselina pantoténová: 10 % DV
  • Vitamín K: 9 % DV
  • Vitamín E: 7 % DV
  • Folate: 7 % DV
  • Vitamín B6: 5 % DV
  • Vitamín C: 5 % DV
  • Vitamín A: 3 % DV

Zdroj informácií:
https://draxe.com/spirulina-benefits/
https://www.naturalnews.com/042685_spirulina_health_benefits_superfoods.html

Súvisiace príspevky

Pridaj komentár