Zdravie a krása, Kolagén

Kvalitný kolagén a spánok: Ako môžu súvisieť?

Kvalitný kolagén a spánok: Ako môžu súvisieť?

Možno už viete, že kolagén je vynikajúci pre krásu a celkovú pohodu. Vedeli ste, že kolagén a spánok môžu byť úzko prepojené?

Kolagén je dôležitý proteín, ktorý sa v tele používa na tvorbu spojivového tkaniva a iných dôležitých štruktúr. Molekulárna štruktúra kolagénu je skrútená a stočená ako malá pružina, čo vytvára silnú a flexibilnú látku. Kolagén tvorí svaly, veľkú časť tkaniva kĺbov a veľký percentuálny podiel našej pokožky.

U mladých ľudí je produkcia kolagénu veľmi vysoká. Úroveň kolagénu, ktorú môže naše telo vytvárať, sa však s vekom znižuje. Suplementácia však môže pomôcť udržať produkciu na vysokej úrovni. To je dôvod, prečo môže príjem kolagénu pomôcť udržať naše kĺby pružné, svaly silné a pokožku jemnú a hladkú.

Teraz existuje ďalší dobrý dôvod vyskúšať doplnky kolagénu: Nedávne výskumy ukazujú, že kolagén a spánok sú úzko prepojené. Ako? Jeho jednoduchým dopĺňaním môžeme zlepšiť svoj spánok. Štúdie týkajúce sa účinkov kolagénu na náladu a spánkové vzorce naznačujú, že kolagén môže pomôcť regulovať našu náladu a prispievať k získaniu kvalitného spánku potrebného pre dobré zdravie.

Kolagén a spánok

Ide o zložku nazývanú glycin. Keď prijímate kolagén, vaše telo dostáva viac tejto kľúčovej aminokyseliny, pretože glycin je súčasťou kolagénu. Glycin zohráva kľúčovú úlohu v mnohých prirodzených procesoch nášho tela, vrátane spánku. Príjem glycinu pred spaním sa ukázal ako zlepšenie dĺžky a kvality spánku u mnohých ľudí.[1]

Gaia Collagen Protein obsahuje vysoké množstvo glycínu a primárne sa užíva večer pred spaním.

Glycin môže tiež pomôcť riešiť účinky nedostatku spánku: úzkosť, nízku úroveň energie a zníženú kognitívnu funkciu. Keď účastníci jednej štúdie prijímali glycin, uviedli, že sa cítili sviežejší a menej ovplyvnení nedostatkom spánku ako kontrolná skupina. Taktiež hlásili lepšiu pamäť a zlepšenú koncentráciu.

Vplyv kolagénu na spánok: Podrobná analýza

Pre pochopenie vplyvu kolagénu na spánok si najskôr rozoberieme vzťah medzi spánkom a teplotou ľudského tela. Na rozdiel od toho, čo nás učili v škole, teplota ľudského tela nie je konštantná! Náš vnútorný teplotný rytmus sa počas dňa mení v závislosti od cirkadiánneho rytmu. Jednoducho povedané, hypotalamus synchronizuje nízku telesnú teplotu s našou dobou spánku, aby ste mohli ľahko zaspať.

Keď už spíme, teplota sa mierne zníži o približne 0,5 stupňa celzia. Hoci sa táto fluktuácia môže zdať nepatrná, výskumníci zistili, že zníženie teploty tela je mimoriadne dôležité pre indukciu spánku. Našťastie, glycin je silná aminokyselina, ktorá znižuje telesnú teplotu, a preto je kolagén efektívny pri zlepšovaní kvality spánku. [1]

Vo štúdii z roku 2016 vedecký tím zistil, že prijatie 3 gramov glycínu pomohlo pacientom so spánkovými poruchami:[2]

  • Zaspať rýchlejšie
  • Spať dlhšie
  • Optimalizovať kvalitu spánku

Ďalšie pozorované výhody zahŕňali zlepšenú kogníciu, vyššie energetické úrovne a lepšiu koncentráciu. Výskumníci dospeli k záveru, že „príjem glycínu významne zlepšil nasledujúce prvky: „únava“, „živosť a energičnosť“ a „jasné myslenie“.

Okrem tejto štúdie sú výskumníci dobre oboznámení s pozitívnymi účinkami glycínu na spánok, ktoré sa ukázali byť účinné u zvierat aj u ľudí.[3]

Jedným z dôvodov, prečo táto molekula má taký veľký potenciál, je fakt, že nemá žiadne sedatívne vlastnosti, pretože jej mechanizmus pôsobenia sa točí okolo vnútornej teploty tela.

V dôsledku toho doplnky kolagénových bielkovín prakticky nemajú žiadne vedľajšie účinky pri užívaní na pomoc pri nespavosti a iných poruchách spánku.

Gaia collagen protein obohatený o papaín

Vyskúšajte aj vy prírodný kolagén pre lepší spánok

Pravidelným užívaním podporuje spevnenie kostí a spojivového tkaniva.
Pozitívne vplýva na pohybový aparát.

Kolagén a nálada

Schopnosť kolagénu zvyšovať hladinu glycinu môže taktiež pomôcť regulovať našu náladu a emócie. V dnešnom stresujúcom svete mnohí z nás hľadajú niečo, čo by znížilo napätie a úzkosť. Samozrejme bez toho aby sme zostali ospalí alebo odtrhnutí od reality. Vďaka svojej úlohe pri produkcii a regulácii serotonínu môže glycin skutočne pomôcť zmierniť vrcholy úzkosti a celkovo zlepšiť našu náladu.

To znamená, že keď prijímate doplnky kolagénu, môžete zistiť, že zlepšujú vašu mentálnu pohodu rovnako ako vašu pokožku a zdravie kĺbov. To je vynikajúca správa pre každého, kto sa zápasí so stresom alebo úzkosťou.

Kolagén a naše telo

Keďže kolagén je tak všadeprítomný, zabezpečenie dostatku stavebných blokov pre nový kolagén nám môže pomôcť mnohými rôznymi spôsobmi. Dopĺňaním kolagénu ako je napríklad Gaia Collagen Protein môže pomôcť zlepšiť naše tráviace zdravie a posilniť tkanivá nášho tráviaceho traktu.

Navyše neobsahuje veľa kalórií a prispieva k pocitu plnosti. Kolagén môže teda podporovať zdravé stravovanie tým, že upraví chuť do jedla.

Kolagén je skvelý pre aktívne osoby všetkých vekových kategórií. Môže zlepšiť silu a odolnosť našich svalov, čo nám pomôže rýchlejšie sa zotaviť po cvičení. Kolagén je tiež kľúčový pre zdravie kĺbov, pretože tvorí veľkú časť mäkkého tkaniva vo vašich kĺboch. Tiež podporuje určité zápalové stavy, takže je skvelý pre tých, ktorí sa venujú aktivitám, ktoré sú pravdepodobne náročné na kĺby.

Výber kolagénového doplnku na spanie

Všetky kolagénové doplnky nie sú rovnaké. Niektoré horšie výrobky používajú menej kvalitný kolagén alebo svoje prášky dopĺňajú lacnejšími zložkami. S tekutým kolagénom Gaia Collagen Protein získate všetky výhody kvalitného hovädzieho kolagénu. Jeho inovatívne patenty zabezpečujú jeho maximálnu až 98% vstrebateľnosť. Obsahuje vysoký obsah dôležitých peptidov, vďaka čomu ho telo ľahšie spracuje a dodáva viac glycínu.

Okrem vlastností glycínu, ktoré zlepšujú spánok a náladu, pomáha zloženie Gaia Collagen Protein podporovať aj zdravé kĺby a silnejšie svaly. Môže tiež zlepšiť stav pokožky, bojovať proti účinkom starnutia a zredukovať vrásky.

Pridajte si do košíka Gaia Collagen Protein

Použité zdroje:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6491889/
https://link.springer.com/article/10.1111/j.1479-8425.2006.00193.x
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22293292/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *